COPCHAVET project: “Coping with Challenges on Vocational Education and Training in Agricultural (green) sector”

ChavetAgricultural enterprises are undergoing a process of continuous change produced by very different causes, such as the effects of Climate Change on crops or the demand of population for quality food at reasonable price produced by an environmental friendly agriculture. Farmers and workers should be adequately trained during all their life to cope with these challenges, something to which agricultural VET schools contribute actively in Europe. Schools must be continuously updated in order to remain useful to the agricultural sector.

ENSEIGNEMENT AGRONOMIQUE ET NOUVELLE POLITIQUE AGRICOLE COMMUNE (PAC)

Vers de nouvelles formations agronomiques en Europe (projet FANCAM).

FancamLes Associations EUROPEA (Europe de l'Enseignement agricole) de 9 pays européens (Belgique, Espagne, Estonie, France, Hongrie, Italie, Luxembourg, Pays-Bas, Slovaquie) se sont appropriées la problématique de l'adéquation des formations agricoles aux objectifs de la PAC.
Dans le cadre d'un projet Leonardo da Vinci, les 9 partenaires élaborent les référentiels de métiers innovants, identifiant les nouvelles compétences à maîtriser pour répondre au développement d'une agriculture multifonctionnelle.

AGRICULTURAL EDUCATION AND NEW COMMON AGRICULTURAL POLICY (CAP)

Towards new agronomic trainings in Europe (FANCAM project).

FancamEUROPEA associations (Europe of the agricultural Education) of 9 European countries (Belgium, Spain, Estonia, France, Hungary, Italy, Luxemburg, Netherlands, Slovakia) appropriated the problem of the equivalence of the agricultural trainings to the objectives of the PAC.

Within the framework of a project Leonardo da Vinci, 9 partners elaborate the referential of innovative professions, identifying the new skills to be mastered to answer the development of a multifunctional agriculture.

Défis futurs pour l'Enseignement professionnel et la Formation dans le secteur vert.

Chavet1. Résumé du projet.
Les secteurs de l'agronomie doivent aujourd'hui relever de nouveaux défis et pour y répondre les structures des entreprises vont devoir subir de nombreux changements et les formations des jeunes vont devoir s'y préparer.
Le projet CHAVET, dans le cadre d'un partenariat européen, veut découvrir à quelles mutations les formations qualifiantes vont devoir anticiper et s'adapter afin qu'il y ait adéquation entre les contenus de formation et les besoins nouveaux et futurs du secteur.